تصفیه آب خانگی

آشنایی با تصفیه آب خانگی و فروش تصفیه آب خانگی

تصفیه آب خانگی

آشنایی با تصفیه آب خانگی و فروش تصفیه آب خانگی

تصفیه آب خانگی

در این سایت قصد داریم شرح کاملی درباره دستگاه تصفیه آب خانگی اینکه این دستگاه ها در چه مدل هایی ارائه می شوند و هریک دارای چه خصوصیاتی می باشند و نیز نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی به چه صورت می باشد ارائه نماییم
در ضمن درباره خواص و مشخصات آب سالم و بهداشتی توضیحاتی را بیان نماییم

دستگاه تصفیه آب خانگی

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۱ ق.ظ

آشنایی کامل با فیلتر های تصفیه آب خانگی و زمان تعویض فیلتر ها


 تصفیه آب خانگی و فیلتر های تصفیه آب خانگی


در این مقاله مشخصات و نحوه عملکرد هریک از فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی و همچینین زمان تعویض هریک از آن ها بیان شده است


فیلتر مرحله اول تصفیه آب خانگی


فیلتر پلی پروپیلن

فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب خانگی از جنس پلی پروپیلن (pp) می باشد و توانایی حذف گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله و کلیه ذرات معلق در آب به قطر بالای 5 میکرون رو دارد

این فیلتر به رنگ سفید بوده و هنگامی که با آلاینده ها را از آب حذف میکند به رنگ زرد در می آید،که نشان دهنده زمان تعویض فیلتر پلی پروپیلن می باشد.


معمولا بهترین زمان تعویض این فیلتر بین 1 تا 2 ماه پس از نصب می باشد البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی متفاوت خواهد بود.


زمان تعویض به موقع این فیلتر از صدمه و خسارات احتمالی به فیلترهای مراحل بعدی تصفیه آب خانگی شما جلوگیری می کند.

 

فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر UDF

این فلتر با نام های کربن فعال(Active carbon) ، فیلتر زغالی و کربن اکتیو شده معرفی گردیده شده است. این مواد داخل یک محفطه ای جمع آوری می شود . کربن فعال دارای منافذ بسیار ریزی می باشد که اگر با میکروسکوپ به آن نگاه کنیم دارای حفره و پستی و بلندی می باشد. فیلتر کربن فعال که در مرحله دوم دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود.

دانستن این نکته جالب است که در دستگاه تصفیه آب صنعتی از زغال سنگ به عنوان کربن فعال و در دستگاه تصفیه آب خانگی از پوست نارگیل به عنوان کربن فعال استفاده می شود که کاملا بهداشتی بوده و برای مصارف خانگی و شرب مناسب می باشد.


فیلتر کربن فعال برای حذف رنگ و بوی نامطلوب آب، حذف کلر فعال موجود در آب و چایین آوردن کدورت استفاده می شود.در واقع فیلتر کربن فعال مواد  موجود در آب را ابتدا جذب می کند و سپس تجذیه می کند.

بهترین زمان تعویض این فیلتر بین 3 الی 4 ماه می باشد.

 

فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر کربن بلاک

فیلتر مرحله سوم  تصفیه آب خانگی به نام کربن بلاک (CTO) می باشد و مانند فیلتر مرحله دوم (فیلتر کربن فعال) عمل می کند و در واقع برخی مواد شیمیایی دیگر  و ذرات باقی مانده کلر که برای فیلتر ممبران بسیار مضر هست را حذف می کند و طعم و رنگ آب را بهبود می بخشد.


زمان تعویض این فیلتر معمولا بین 5 ماه تا 6 ماه می باشد.

 

تصفیه آب خانگی و دستگاه تصفیه اب خانگی


فیلتر مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر ممبران

فیلتر ممبران (memberan) از یک سری غشاء نیمه تراوا که از جنس یری استات سلولوز بسیار نازک ساخته شده که به دور هم پیچیده شده اند و در دستگاه تصفیه آب خانگی که از روش اسمز معکوس (RO) برای تصفیه آب بهره می برند وجود دارد. اساس کار این فیلتر این صورت است که آب توسط یک پمپ با فشار وار این فیلتر شده و آب پاک و تصفیه شده از یک سو و آب غیر بهداشتی و ناخالص از سوی دیگر خارج می شود. این فیلتر توانایی حذف 98 درصد آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در آب را دارد.


دانستن این نکته مهم است که دمای مناسب برای ورود به فیلتر ممبران (memberan) بیست و پنج درجه سانتی گراد می باشد و هرچه دمای آب بالاتر رود منافذ فیلتر ممبران (memberan) بازتر شده و آلاینده های بیشتری را از خود عبور می دهد.


زمان تعویض این فیلتر ارتباط مستقیم با زمان تعویض فیلتر های پیش تصفیه ( فیلتر پلی پروپیلن، فیلتر کربن فعال و فیلتر کربن بلاک) دارد ولی با اندازه گیری مقدار TDS  میتوان به زمان دقیق این فیلتر پی برد ولی بطور حدودی بین 18 ماه تا 24ماه می باشد.


فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر پست کربن

فیلتر گرانول  یا پست کربن (Post Carbon) که حاوی ریز دانه های کربن فعال می باشد در مرحله 5 دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود و برای از بین بردن بو و طعم آب و آلاینده های احتمالی موجود در اثر ماندگاری زیاد آب در مخزن می باشد را از بین می برد و همچنین رنگ و مزه آب را بهبود می بخشد و باعث شفافیت آب می شود.


زمان تعویض این فیلتر بعد از عمر مفیدشان و بسته به میزان آب مصرفی (1500 گالن) معمولا بین 18 تا 24 ماه می باشد،این فیلتر برخلاف فیلترهای قبلی درون کارتریجی قرار ندارد و پس از تمام عمرشان به طور کامل تعویض و فیلتر بعدی جایگزین آن می شود.


نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که زمان تعویض این فیلتر پست کربن به جهت فلش آب عبوری بر روی آن توجه شود تا عملرد فیلتر صحیح باشد و بعد از تعویض بهتر حدودا 3 گالن آب از آن عبور داده تا ریز دانه های داخل آن بخوبی شسته شوند.


فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلتر مینرال یا فیلتر مواد معدنی

فیلتر مواد معدنی (Mineral) این فلیتر معمولا به شکل اسوانه زرد رنگ می باشد که حاوی ریز دانه های مواد معدنی می باشد و به عنوان فیلتر ششم دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود.

در سیستم تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس (RO) مواد معدنی از آب حذف میگردد و این فیلتر مواد معدنی مورد نیاز بدن (کلسیم و منیزیم و..) را پس از تصفیه کامل به آب اضافه میکند. لازم به توضیح است فیلتر مینرال دارای تائیدیه (NSF) است.


زمان تعویض این فیلتر نیز بسته به میزان آب مصرفی و معمولا بین 18 تا 24 ماه می باشد.


دیگر فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی که برای استفاده از مزایای آن می توان این فیلتر ها را به تصفیه آب خانگی اضافه نمود.


فیلتر قلیایی تصفیه آب خانگی


فیلتر (ORP)

فیلتر قلیایی که به آن  ORP نیز گفته می شود استوانه ای می باشد که شامل گوی هایی است که مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم، پتاسیم و سدیم را به آب اضافه می کند و توانایی افزایش PH را دارد و با رساندن به رنج 8 ت 9 آب را قلیایی می کند.


این فیلتر از اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی محسوب نمی شود ولی استفاده از آن مزیت هایی دارد که می توانید به خواص آب قلیایی مراجعه کنید.


عمر مفید این فیلتر یک سال می باشد.

 

فیلتر ماورای بنفش تصفیه آب خانگی


فیلتر UV

از تکنولوژی فیلتر ماورای بنفش (UV)  برای ضد عفونی کردن آب های آشامیدنی و تصفیه پساب ها و... برای شهرهایی که TDS آب ورودی بالای 700 دارد کاربرد دارد

این فیلتر در مسیر آب خروجی دستگاه تصفیه آب خانگی قرار میگیرد و شامل یک محفظه از جنس استیل و یک یک لامپ می باشد.


زمان تعویض هنگامی می باشد که این لامپ بسوزد.


امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی